کاربردهای چاپ سابلیمیشن

کاربردهای چاپ سابلیمیشن
چاپ سابلیمیشن یک روش چاپ بر روی لوازم و اشیاء می باشد به وسیله این سیستم چاپ امکان چاپ اختصاصی انواع عکس یا متن دلخواه و هر فایل تصویری روی بسیاری از سطوح همچون انواع ماگ,انواع پازل چوبی,انواع ساعت های شخصی یا تبلیغاتی,تیشرت های خاص و قمقمه شخصی... است

رایج ترین کاربردهای چاپ سابلیمیشن چیست؟

عدم محدودیت سطوح چاپ در تکنولوژی سابلیمیشن امکان انجام تبلیغات به شکل گسترده تری را فراهم آورده است. چاپ سررسید، چاپ کارت ویزیت، پوسترهای تبلیغاتی، بنرهای اختصاصی و …. اغلب روی متریال کاغذی انجام می شود اما برای چاپ روی سطوح غیر کاغذی دستگاه های مخصوص چاپ در سابلیمیشن به کار گرفته می شوند.

برخی از رایج ترین موارد استفاده از این نوع چاپ عبارتند از:

چاپ روی پارچه

چاپ روی تیشرت و انواع پارچه با استفاده از دستگاه سابلیمیشن یکی از محبوب ترین نمونه های چاپ روی سطوح مختلف است. کیفیت چاپ روی پارچه در حد قابل قبولی است. شستشو و رطوبت موجب از بین رفتن رنگ ها نشده و چاپ به مرور از بین نمی رود. طراحان مد و فشن استقبال زیادی از این تکنولوژی دارند ولی بیشترین به کارگیری چاپ روی تیشرت در موارد تبلیغاتی است.

برخی از نمونه های چاپ روی پارچه اینها هستند:

  • چاپ روی پرده
  • پارچه رو مبلی
  • چاپ روتختی
  • چاپ کوسن
  • چاپ لوگو و شماره روی لباس ورزشی

چاپ سابلیمیشن روی لیوان

تکنولوژی های جدید این امکان را فراهم آورده که بر روی کلیه سطوح غیر مسطح نیز بتوان طرح مورد نظر را انتقال داد. یک نمونه بسیار جالب از سابلیمیشن مربوط به چاپ روی ماگ های سرامیکی است. در واقع سطوح مدور و حجیم هم می توانند به این طریق، کار شوند.

چاپ اختصاصی ماگ و لیوان عکس دار

در این خصوص دستگاه های چاپ به کار گرفته با آنچه که در شیوه های رایج استفاده می شود، تفاوت زیادی دارد. شیوه چاپ و نوع اجرای رنگ و …نیز قابل مقایسه با روش های قدیمی تر نیست. چاپ تزئینی روی بشقاب و ظروف از دیگر نمونه های این شیوه نوین است.

چاپ روی چوب و mdf

با استفاده از دستگاه چاپ سابلیمیشن می توان روی هر متریال، کار چاپ انجام داد! علاوه بر چاپ روی پازل، انواع متریال چوب و ام دی اف نیز، قابلیت چاپ با شیوه ذکر شده را دارند. این تکنولوژی بارار کار جدید برای بسیاری از صنایع ایجاد کرده است.

کیفیت چاپ های سابلیمیشن و ویژگی دستگاه های مخصوص این کار

  1. چیزی که این نوع چاپ را منحصر به فرد می کند قابلیت چاپ بر روی انواع اجسام با کیفیت عالی است که پاک نمی شود، به مرور زمان از بین نمی رود و هر طرحی را می توان با شفافیت و کیفیت بالا منتقل کرد.
  2. این دستگاه ها طیف گسترده ای دارد و از دستگاه های عرض ۲۰ سانت که قابل حمل و خانگی است وجود دارد تا انواع مدل های عریض ۳۲۰ سانتی متر طولی که از دو بخش پرینتر و پرس به صورت چسبیده به یک دیگر تشکیل شده اند و در طرح های پارچه مورد استفاده قرار می گیرد.
  3. دستگاه های سابلیمیشن و یا دستگاه چاپ روی تیشرت برای هر شخصی فارغ از سن، جنس و شغل او قابل استفاده است و کاربرد دارد و مشتریان این دستگاه را بسیار متنوع کرده است. بنابراین می توان این دستگاه را به عنوان یکی از پر طرفدارترین دستگاه های چاپ در ۱۰ سال اخیر دانست که همچنان تکنولوژی آن در حال پیشرفت و کامل شدن است.

مزایای چاپ سابلیمیشن

  • کیفیت بالا
  • ثبات رنگ ها
  • امکات چاپ روی همه سطوح
  • امکان چاپ تک و تیراژ
  • قیمت مناسب

چه کارهایی به افزایش کیفیت چاپ سابلیمیشن کمک می کند؟

چاپ سابلیمیشن نسبت به تمامی چاپ هایی که بر روی اشیاء انجام می شود بالا ترین کیفیت و ماندگاری را دارد و برای همین هم نسبت به بقیه آن ها از طرفداران و متقاضیان بیشتری برخوردار است.

این چاپ سابلیمیشن نیز می تواند در بدترین حالت ممکن و یا بهترین کیفیت ممکن چاپ شود که این موضوع به عوامل مختلفی وابسته است که در اینجا به ذکر چند مورد از آنها می پردازیم:

1-پرینتر

2-جوهر

3-کاغذ

4-پرس و مدیا

  • یکی از مهمترین عوامل در ایجاد یک چاپ خوب سابلیمیشن انتخاب یک دستگاه پرینتر چاپ مناسب برای این کار است که در ایران معمولا پرینتر جوهرافشان اپسون است که چند مدل مختلف آن برای اینک ار مناسب است. سلامت هد پرینتر کمک شایانی به چاپ باکیفیت می کند.
  • مورد بسیار مهم دیگر در ایجاد یک کیفیت بالا، جوهر های با کیفیت مخصوص چاپ سابلیمیشن است که در بازار انواع مختلف زیادی را دارد و از کشور های مختلف وارد می شوند و دارای ویژگی هایی مانند شفافیت بیشتر، زود تر و یا دیر تر خشک شدن جوهر و یا میزان ماندگاری و مقاومت آن ها می باشند.
  • کاغذ مخصوص چاپ سابلیمیشن هم می تواند در ارائه یک چاپ باکیفیت و شفاف اثرگذار باشد که از کشور چین و کره وارد می شود و کیفیت کاغذ های کره ای بالاتر می باشد.
  • مورد اثر گذار بعدی داشتن یک پرس با کیفیت و سالم جهت انتقال تصویر به روی مدیا می باشد که اگر دستگاه مناسب اینک ار تهیه شده باشد به کامل ترین شکل این انتقال انجام می شود.
  • مورد آخر هم کیفیت و رنگ مدیای مورد نظر برای چاپ می باشد که کیفیت کوتینگ روی آن در ماندگاری کار بسیار مهم می باشد و رنگ مدیا در بازخورد طرح نیز نقش اساسی دارد که هرچه مدیا روشن تر باشد چاپ بهتر معلوم می شود.
  • بسیاری از این موارد براثر تجربه و آزمون و خطا به دست آمده و بالطبع با هرچه بیشتر تجربه شخصی شما، موارد بیشتری هم ممکن است به عوامل بالا اضافه شود.
  • ما در کادوس پلاس متعهد به ارائه بالاترین و بهترین کیفیت نوع چاپ سابلیمیشن به شما مشتریان گرامی هستیم.
بازخوردها


    لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
    اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید