همه آنچه که باید در مورد برندسازی بدانید

همه آنچه که باید در مورد برندسازی بدانید

برندینگ یا برندسازی چیست؟

برندینگ یا همان برندسازی یکی از اساسی ترین اصول هر کسب‌وکاری است و دانستن اصول برندسازی برای هر بیزینسی لازم می باشد. به زبان ساده، برند شما در واقع اعتبار و شخصیت شما نزد مشتریان است.برند شما درواقع به مشتریان می‌گوید که چه انتظاری از محصولات و خدمات شما داشته باشند.در فرایند برندسازی شما خود را برای مخاطبین معنا می کنید،و طبق اصول آن، خود را محبوب و مشهور می سازید.فرآیند برندسازی به‌ روش های مختلفی انجام می‌شود اما هدف نهایی آن تنها آگاهی مردم نسبت به نام و برند شما است. در بازار رقابتی امروز، استراتژی برند قوی و مؤثر، مزیت عمده‌ای به شمار می‌رود.

 

استراتژی برند سازی چیست ؟

بسیاری از اشخاص به اشتباه تصور میکنند که برند صرفا به معنای محصول, لوگو, وب سایت و یا نام آنهاست، اما در حقیقت برند، بسیار بیشتر از اینهاست. برای شفاف سازی مفهوم و توضیح موثر ترین راهکارهای برندسازی ما بحث استراتژی برندسازی را که اهدافی خاص و بلندمدت را در برمی گیرد و می تواند با تکامل و بهبود یک برند موفق حاصل شود در این مقاله مطرح می کنیم.

چند عنصر برای یک استراتژی جامع برندسازی

هدف

هر برندی وعده می دهد، اما تنها وعده های داد شده نیست که یک برند را از برند دیگری متمایز می سازد،بلکه داشتن یک هدف مشخص هست. در هنگام تعیین موقعیت برند خود, فهمیدن آن چه که برند شما دقیقا وعده می دهد بسیار مهم است.هدف شما باید برای شما و مخاطبانتان خاص و مشخص باشد زیرا داشتن هدف مشخص هست که بین شما و رقبای شما تمایز ایجاد می کند. اگر نیاز به یک الهام دارید برندهایی را که برای شما تحسین برانگیز هستند بررسی کنید و ببینید که چشم انداز و ماموریت کسب و کار آن ها چگونه تعریف شده است.

ثبات (یکپارچگی)

یکپارچگی در برندسازی یعنی از صحبت کردن در مورد چیزهایی که ارتباطی با برند و هدف شما ندارند و باعث بهبود و ارتقای برند مورد نظر نمی شود خودداری کنید.در تلاش برای ایجاد یک پلت فرم برای برند خود , باید مطمئن باشید که تمام پیغام های شما در راستای اهدافتان هستند زیرا این ثبات و یکپارچگی برای هر چه بیش تر شناخته شدن برند شما و وفاداری مشتریانتان موثر خواهند بود.

هیجانات

مشتری ها همیشه منطقی تصمیم گیری نمی کنند ، بسیاری از تصمیمات آنها احساسی و هیجانی است.شما میتوانید با فراهم آوردن فرصتی برای مشتریان این احساس را در آنان به وجود آورید که بخشی از یک گروه و اجتماع بزرگتر هستند نه یک مشتری ساده .اینگونه برای مشتریان تبدیل به یک انتخاب آشکار خواهید شد. نگاهی به کسب و کار خود بیندازید، آیا برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان خود در سطحی عمیق تر وعاطفی تر راهی پیدا کرده اید؟ آیا به آنها این حس را می دهید که جزئی از خانواده هستند؟ آیا برند شما زندگی را آسان تر می کند؟

انعطاف پذیری

در دنیایی که سریع در حال تغییر هست بازاریابان برای حفظ ارتباط باید انعطاف پذیر باشند، این انعطاف پذیری موجب خلاقیت میشود، اما چگونه می شود در حین یکپارچگی برند، انعطاف پذیر نیز بود؟

در حالی که هدف یکپارچگی و ثبات , ایجاد استاندارد برای برند شماست،انعطاف پذیری شما را قادر می سازد که تعدیلاتی ایجاد کنید که باعث ایجاد علاقه شود و رویکرد شما را نسبت به رقیبان تان متمایز سازد. به عبارت دیگر برنامه بازاریابی مبتنی بر هویت برند به ثبات و یکپارچگی کافی نیاز دارند تا قابل شناسایی باشند و در عین حال برای به روز ماندن نیاز به تنوع کافی دارد. بنابراین اگر روش های قدیمی شما دیگر کارایی ندارند , نگران تغییر آن ها نباشید. این که چون این روش ها در گذشته کارایی داشته به این معنی نیست که اکنون هم باید کارایی مورد نظر را داشته باشند. از فرصت استفاده کنید تا طرفداران خود را به  روش های جدید و نو به کسب و کارتان متعهد سازید.

وفاداری

اگر در موقعیتی هستید که انسان هایی شرکت و برند شما را دوست دارند نسبت به این مساله بی تفاوت نباشید و پاداشی برای وفاداری آنها در نظر بگیرید. این مشتریان مانند سفیر برند شما رفتار خواهند کرد و ترویج وفاداری این افراد باعث بازگشت بیشتر مشتری و سود بیش تر برای کسب و کار شما خواهد بود . بعضی اوقات تنها چیزی که نیاز هست فقط یک تشکر کردن هست ولی بعضی اوقات بهتر است فراتر بروید و برای آن ها یک نامه ی شخصی بنویسید یا برایشان اشانتیون بفرستید و از آن ها بخواهید نظرات خود را بنویسند و آن ها را در وب سایت خود به طور برجسته ثبت کنید زیرا برجسته ساختن یک رابطه ی مثبت بین شما و مشتریان, شرایط را برای همکاری مشتریان دارای پتانسیلی که قصد همکاری با شما را دارند فراهم می سازد.

جمع بندی

یک استراتژی خوب برای برندسازی باید شامل بخش های مختلفی باشد که شما را به بهترین شکل به سمت هدف نهایی یعنی خلق یک برند موفق راهنمایی کند. در این مقاله چند فاکتور اصلی برای داشتن یک برندسازی موفق مورد بحث قرار گرفت.هدف برند و کسب و کار شما باید کاملا مشخص باشد، برند شما باید در تمامی پلت فرم ها یکپارچگی خود را حفظ کند، هیجانات و احساسات مشتری ومصرف کننده درنظرگرفته شود، برند شما برای به روز ماندن باید همیشه انعطاف پذیری خود را حفظ کند، فضای کسب و کار شما باید به گونه ای تعریف شود که کارکنان شما بتوانند برندتان را به خوبی پرزنت کنند و زمینه ی لازم برای وفادار ماندن مشتری ها به برندتان محیا باشد و از استراتژی های رقبا جهت بهبود هرچه بیشتر برند وکسب و کار خود بهره مند شد.

 

  • تاریخ: یکشنبه 29 آبان 1401 - 17:07
  • نویسنده: kadoosplus
  • صفحه: وبلاگ
  • بازدید: 238
بازخوردها


    لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
    اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید