چاپ سیلک چیست؟

چاپ سیلک چیست؟
چاپ سیلک یک روش چاپی مدرن و پر کاربرد بوده که در حال حاضر در صنایع بزرگ و کوچکی از جمله صنعت خودروسازی ، لوازم آرایشی و بهداشتی ، چاپ روی پارچه و ... مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل هزینه های مقرون به صرفه و همچنین کیفیت بالا بسیار محبوب می باشد.

چاپ سیلک یک روش چاپ نوین بوده که توسط قالب هایی به نام شابلون، بر روی سطوح مختلف از جمله پارچه انجام می شود.در واقع چاپ تصویر توسط یک توری با سوراخ های ریز و ظریف انجام می شود. این چاپ کاربرد های زیادی دارد و باید تمام مراحل آن به درستی و با دقت انجام شود تا نتیجه با کیفیت حاصل شود.

کاربردهای چاپ سیلک

این نوع چاپ بسیار پرکاربرد و مقرون به صرفه می باشد ، چاپ روی پارچه یکی از کاربردهای آن است .معمولا صنعت خودروسازی و صنایع بزرگ دیگر مانند تولید مواد غذایی ، کالاهای پزشکی ، لوازم آرایشی و بهداشتی، قطعات الکترونیک ، لوازم ورزشی و ... از جمله صنایع وابسته به چاپ سیلک می باشند .

مراحل چاپ سیلک 

در فرایند پیش از چاپ سیلک ، باید یک توری بسیار ریز در یک قالب یا کلیشه ثابت قرار بگیرد .هر چه تعداد سوراخ های ایجاد شده در شابلون بیشتر باشد می تواند چاپ با کیفیت تری را ایجاد کند. این توری ها عمدتا از جنس پلی استر یا ابریشم هستندو توسط قاب های چوبی یا فلزی و ... احاطه می شوند.

یکی از تجهیزات دیگر میزهای نور ساده یا UV میباشند. نوری که در میزهای نور ساده به کار برده میشود از نوع مهتابی خواهند بود. با توجه به اینکه می خواهید چه تصویری را روی چه صفحه ای چاپ کنید می توانید نوع میز نوری خود را انتخاب نمایید.

چاپ سیلک می تواند به صورت دستی یا اتوماتیک انجام شود. شرکت هایی که بسیار مجهز هستند تجهیزات تمام اتوماتیک برای این چاپ در اختیار دارند. اما اگر به صورت دستی انجام بگیرد نیاز است پیش از چاپ آماده سازی میز مخصوص ، آماده سازی دسته رابر و لاستیک اسکوئجی ، رنگ ها و شابلون با دقت بالا صورت بگیرد.

اقدامات پس از چاپ سیلک

پس از انجام چاپ نیاز است رنگ در مرحله خشک شدن قرار بگیرد . این مرحله بسیار اهمیت دارد زیرا اگر خشک شدن بصورت کامل انجام نشود رنگ روی سطح ثابت نخواهد شد و تمام هزینه های چاپ به هدر خواهد رفت. خشک کردن با روش های مختلفی امکان پذیر است از جمله قرار دادن آن در هوای آزاد ، قفسه های خشک کن و یا استفاده از دستگاه های مدرن خشک کن.

هزینه چاپ سیلک

با توجه به دامنه گسترده کاربرد این نوع چاپ نمی توان قیمت دقیقی برای آن اعلام نمود . هزینه چاپ سیلک به عواملی مانند جنس صفحه ، دقت و کیفیت کار ، دستی یا اتوماتیک بودن فرایند ، نوع توری مورد استفاده ، رنگ به کار رفته و ... بستگی دارد.

کیفیت چاپ سیلک 

با توجه به اینکه در این نوع چاپ رنگ ها مستقیما روی کار پاشیده میشوند نتیجه بسیار با کیفیت و با رنگ های بسیار شفاف خواهد بود و به همین علت در صنایع کوچک و بزرگ از این نوع چاپ استفاده های بسیاری می شود.

جهت اطلاع از شرایط و قیمت های کار چاپی مد نظر خود می توانید به بخش های مختلف سایت کادوس پلاس سر زده و از آخرین محصولات و قیمت ها با خبر شوید .

  • تاریخ: سه شنبه 10 آبان 1401 - 15:36
  • نویسنده: kadoosplus
  • صفحه: وبلاگ
  • بازدید: 249
بازخوردها


    لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
    اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید