نورپردازی در عکاسی

نورپردازی در عکاسی
نور یکی از مهم‌ترین عناصری است که باید هنگام ثبت یک عکس در نظر گرفته شود. نوردهی نامناسب می‌تواند یک عکس فوق‌العاده را به‌کلی نابود کند. عکاسی با موبایل در شرایط نوری مختلف مستلزم این است که ...

به جرأت می توان گفت که نورپردازی در عکاسی، مهم ترین بخش در حرفه عکاسی است. باور نمی کنید؟ پس چشم هایتان را ببندید. چه می بینید؟ قطعا جواب تان این است: هیچ چیز. دقیقا به همین دلیل است که عکاسی بدون نور هیچ معنایی ندارد. در واقع، یکی از مهم ترین مهارت ها در عکاسی، توانایی تقسیم نور، دیدن جهت نور، میزان پخش شدگی نور و کنترل آن است تا بتوانید با  نورپردازی صحیح، عکس های بینظیری ثبت کنید.

نورپردازی در عکاسی

نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی یا صنعتی یکی از شاخه های بسیار جذاب عکاسی است که در آن عکاس از محصولات و کالاهای شرکت ها عکس می گیرد، به گونه ای که محصول با کیفیت و با جزئیات نشان داده شود و بیننده به خرید آن ترغیب شود. نورپردازی در عکاسی حرفه ای، یکی از مهم ترین عناصری است که هر عکاس حرفه ای باید آن را رعایت کند. نورپردازی باید به گونه ای باشد که شکل، سطوح و ابعاد محصول در عکس به شکل برجسته ای نشان داده شود و بر جذابیت محصول بیفزاید.

وسایل نورپردازی عکاسی

تجهیزات نور پردازی

امروزه لوازم و تجهیزات زیادی برای نورپردازی در عکاسی وجود داشته که تنوع زیادی نیز دارند. برخی از مهم ترین و اصلی ترین وسایل نورپردازی عکاسی عبارتند از:

–فلاش اکسترنال

–فلاش اسپیدلایت

–فلاش استودیویی (استروب)

–نورهای ثابت

–سافت باکس

–بیوتی دیش

–لانه زنبوری یا مشبک نوری

کتاب نورپردازی در عکاسی

تا کنون کتاب های زیادی در زمینه نورپردازی در عکاسی نوشته شده است که شما می توانید با خرید و مطالعه آنها هر گونه اطلاعاتی که درباره نورپردازی در عکاسی نیاز داشته باشید را در اختیار شما قرار می دهد. در زیر تعدادی از بهترین کتاب ها در زمینه نورپردازی را نام می بریم:

–آموزش نورپردازی در عکاسی نوشته سید میثم موسوی

–نوردهی نوشته دیوید برکل ترجمه ی احسان قنبری فرد

–نورپردازی تک چهره نوشته والتر نبرگ ترجمه حمید شاهرخ

–نورپردازی در عکاسی نوشته جان چایلد، مارک گیلر ترجمه علی تهرانی

–نورپردازی حرفه ای در عکاسی نوشته رامین کاکاوند

-نورسنجی در عکاسی نوشته برایان پترسون، مترجم رضا شهبازی

  • تاریخ: جمعه 18 مهر 1399 - 14:32
  • نویسنده: kadoosplus
  • صفحه: وبلاگ
  • بازدید: 463
بازخوردها


    لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
    اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید